De norske teleoperatørene har besluttet at nummeropplysningstjenester skal belaste telefonregningen via deres felleseide datterselskap Strex AS. Dette gjelder f.om. 12.04.2023.
I forbindelse med overgangen har det dukket opp utfordringer for enkelte som prøver å ringe til oss i 1881, som nå ikke får svar og blir møtt av en talemelding.
Dette kan være for deg med:
Dette er sperrer din teleoperatør har satt, og som vi dessverre ikke kan endre for deg.
Vi i Opplysningen 1881 ønsker å snakke med alle som ringer oss, og håper du tar deg tid til å kontakte din operatør for å få løst problemet. Du kan oppgi en evt. feilkode i tekstmeldingen fra oss til operatør.
Du finner kontaktinformasjon til din teleoperatør i listen under. Alternativt kontaktpunkt er direkte til leverandøren av betalingsløsningen, Strex AS.
Strex
Ring +47 90 82 25 00
kundeservice@strex.no
Telenor
Ring +47 91 50 90 00
Kontaktskjema
09000@telenor.com
Telia
Ring +47 92 40 50 50
kundekontakt-privat@telia.no
Ice
Ring +47 21 00 00 00
Kontaktskjema
privat.mobil@ice.no
Chilimobil
Ring +47 91 50 24 45
kundeservice@chilimobil.no
Fjordkraft Mobil
Ring +47 23 00 61 00
kundeservice@fjordkraft.no
Happybytes
kundeservice@happybytes.no
MyCall
+47 06160
kundeservice@mycall.no
Nice
Chat
Nortel
+47 70 30 99 00
support@nortel.no
OneCall
+47 04300
Kontaktskjema & Chat
Phonero
+47 04500
Kontaktskjema
PlussMobil
21 89 77 89
kundeservice@plussmobil.no
Release
90 43 10 00
kundeservice@release.no
Saga Mobil
917 69 000
kundeservice@sagamobil.no
SMB Mobil
21 93 61 61
kundeservice@smbmobil.no
Talkmore
915 09 915
Chat
kundesenter@talkmore.no
Unifon
+47 05015
support@unifon.no
Xplora Mobile
462 82 182
kundeservice@xplora.no